What a busy week ;)

Bismillah…. salam buat semua 😉

Kehidupan ku seperti biasa minggu-minggu lepas juga aku sibuk mem”busy“kan diri. Huhu~! Mama dah calling-calling tanye bila nak balik. Rasenye baru minggu lepas mama and baba datang Melaka jenguk aku.. katanya : Mama tak puas nak bermanja-manje ngan aku..heheh maklumlah anak pempuan sorang, tu lah tempat bergaduh n bemanja. RINDU??! Tipulah aku kata kalau aku tak rindu pada mama and my family kat Johor tue. Seriously mmg rindu gilerrrr… 😐


Aduhaiiii…kehidupan aku kurang busy tapi ttp busy. Minggu lepas aku ada menghadiri Seminar Bengkel Islam Hadhari anjuran Jabatan Menteri Belia & Sukan. Aku join under Sekretariat Rakan Muda. Sebenarnya aku baru balik dari meeting Sponsorship kat Sri Mutiara tadi. Niat hati mmg malas giler nak Updated blog nie. Dah lame kot tak mengupdated..saje-saje letak link blog kat status Yahoo Messenger sekali kena sound ngan Abg Daus coz dah lame tak updated…hahahha Kantoi giler Abg Daus subscriber utama blog aku..hahaha He is such a nice person. Seriously.. [ Kembang arr tu kalau Abg Daus Bace nieh..hahahaha 😛 ]

Hurmm..ape nak cerita? Oh ye…pada Jumaat lepas aku telah menghadirkan diri untuk seminar Islam Hadhari tueh… Best gak arr. Tapi participant yg join tak berasa memberansangkan. Ada yg dah kawen, ada yg baru lepas SPM dan ada participant yg teruk. Seriously kalau diorg nak buat program mcm nie jangan maen kaut je participant dari mane-mane ntah. Takde civic minded betol..hurmmm. Kitorg dari MMU nie jelah yg gempak siap pakai Blazer lagi masing-masing an d yg paling terkejutnye maybe sebab kitorg pakai camtu, diorg ingat kitorg nie tua sgt kot. Sedangkan ada yg lebih tua dari kami pgl kami kakak….hahahah… 😛

Seminar Islam Hadhari 3 Hari 2 Malam di Hotel Orkid,Melaka 

2 jejaka tampan yg menyertai kami

[ Dari kiri – Abg Izham ( Presiden SRM MMU Melaka ), Abg Barri ] 

Yang pergi waktu tue semua dari IPT-IPT and adalah ahli-ahli Belia 4B seluruh Melaka. Biaselah budak MMU mesti rapat ngan budak KUTKM [ sekarang dah ubah jadi UTeM – Universiti Teknikal Malaysia ] coz yg laen cam tak sekepala jerk…maybe aku ngan muke serius aku and aku nie mmg sombong skit kalau first impression. Depends gak pada keaadaan tu arrr.. If aku rase aku kena buat muke sombong its mean, aku mmg sombong ngan diorg lah..hahahah ape aku merepek nie?? Tak kenal maka tak cinta so dont judge a book my it’s cover…. 😉

Kami ialah Sri Kandi yg terpilih menyertai nya..hahahah 

Wan Syamimi Aimi, Anis Adilla & Kak Sathia

Berguna jugak lah ILMU yg diajar dlm bengkel tue. Sebenarnya Islam Hadhari yg dibawakan oleh Pak Lah adalah berkaitan dengan pembangunan Malaysia dari segi pembangunan Islam. Kiranya Paklah nak Menerapkan 10 Prinsip Islam Hadhari tu sendiri.

 ISLAM HADHARI & MAQASID SYARIAH :

 (1)   Keimanan dan Ketaqwaan kepada Allah SWT

(2)   Kerajaan Adil dan Beramanah

(3)   Rakyat Berjiwa Merdeka

(4)   Penguasaan ILMU Pengetahuan

(5)   Pembangunan Ekonomi Seimbang.

(6)   Kehidupan Berkualiti

(7)   Pembelaan hak Kumpulan Minoriti & wanita

(8)   Keutuhan Budaya Dan Moral

(9)   Pemuliharaan Alam Semulajadi

(10)Kekuatan Pertahanan

 Sampai-sampai je rumah dari Seminar tue aku terus dgn tak tukar baju jadi bangkai atas katil. Kat sane makan mmg cukup..hahahaha serius~!! Tapi yg tak cukup tidolah. Dia tak torture fizikal tapi dia agak torture mental lah…maklumlah dengar ceramah je..mata pun dah kuyu dah…ngee~!!


Malam ahad tu ada discussion untuk General Principle of Malaysian Law II. Kitorg kena defense cases yg berkaitan dengan Intoxication [ Mabuk & Unsound Mind ] bila dia commit murdering. Mmg under Section 180 of The Criminal Procedure Code yg menyatakn “ Whoever commits murder shall be punished with DEATH “. So kitorang tak bleh nak defense dia sgt tapi kitorg bleh minta mengurangkan punishment terhadap accused dengan pejara sahaja dan bukan hukum gantung mandatori smpai mati..huhu~ best gak handle case criminal nie. Kadang-kadang terasa macam jadi Private Investigator  plak..hahah lewat lebih kurang kol 4 pagi baru smpai rumah itupun ditemani oleh rakan-rakanku smpai BBU.

The next day also ada same group discussion and kitorg habis buat discussion kol 2 pg and dengan perasaan ingin melantak makanan kerana dari tengahari tak mkn kami pun bergerak ke Infasha 😉 Makan-makan lebih kurang pkul 3:30pg baru balik. dirog suroh aku tido bilek Rai ngan Aten coz dah lewat nie takde org nak hntr and diorg tak bg aku jln sorang-sorang. Hurmm…seriously aku rase syg giler kat diorg coz diorg amek berat sgt pasal aku. Alhamdulillah diorg jugak lah yg bagi semangat kat aku haritu bile aku clash..whatever happen friends will be with us when we were down or when we were up~!! Love you guys~!!

Love you guys sooo much~!! [ Best giler Ihsan dikepit awek-awek comel..haha ] 

~ by yakeshi on April 4, 2007.

Leave a comment