Masih Belum Mampu… =(

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani…

Nampaknya WordPress sudah berubah wajah. Alhamdulillah semakin ‘hangat’ dan ‘menarik’. Baru sebentar tadi saya melewati sesebuah BLOG insan yang pernah membuatkan hati ini ‘bergetar’, insan yang pernah ‘mengisi’ doa-doa harian saya setelah solat malah insan yang namanya pernah saya bawa hingga ke Jabbar Rahmah dan di hadapan Kaabah bagi mendapat petunjuk dan keredhaan dari tuhan..

Ternyata dirinya jauh berbeza daripada saya yang kerdil ini. Sikapnya sebagai seorang ‘tabligh’ sangat saya kagumi. Saya masih belum mampu! Saya masih belum mampu! Saya masih belum mampu ingin menyampaikan! Sungguh kagum saya lihat rakan-rakan ukhti saya yang mampu bercerita tentang hati dan perasaan mereka dalam ‘fenomena’ Islam. Tapi saya? Saya masih lagi insan lemah. Saya minta maaf! Saya hanya mampu menyampaikannya buat diri saya sendiri.

Ajari saya, saya sanggup belajar! Saya ingin belajar!

Yang paling penting sekarang, cintaku tuhan janganlah tidak di balas. Dulu, kini & selamanya hidup saya hanya buat Dia Yang Esa. (Maafkan saya sedikit pembetulan.. Maksud saya ‘menyampaikan’ adalah menjadi seorang ‘tabligh’. Tiada melibatkan perasaan cinta ye hanya penyampaian agama semata-mata. “ Biar sendiri Hingga hujung nyawa, asal tak sepi dari kasihNya – Atas Nama Cinta (InTeam) “)

p/s:
Saya sudah selesai membaca :
[1] Bila Tuhan Berbicara – Faisal Tehrani
[2] Kisah Cinta Sejati Khadijah – Abdul Mun’im Muhammad Umar

Alhamdulillah…Menarik! 🙂

[yakeshi.shortfeeling]

~ by yakeshi on December 16, 2008.

Leave a comment