Minggu Orientasi; Multimedia Universiti.

Bismillahhirrahmannirrahim…

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Alhamdulillah tercapai jugak hasrat aku untuk menyertai komiti minggu orientasi Universiti. And guess what, aku dapat jadi OC Mobile! OC yg mmg paling famous untuk minggu orientasi. Aku tergolong dalam OC-OC Gorilla…hahaha Kumpulan Kuning. This is some of the OC dalan Yellow group. Tapi syg, safwan takde dalam gambar.

“First Day of Orientations- The OCs!!!”πŸ˜€

“This is the letter ‘Y’ representing ‘yellow group’!!!”πŸ˜›

“Last day of our Orientation Day…”πŸ™‚

Such a memorable moment to be in one family with all of you guys! Hopefullu kita semua takkan melupakan pengalaman dan kenangan yg paling Indah dalam diri. Hurmmm…for the first time i’m getting the list of new freshies that i am suppose to take care is about 56 people of them! What..?! huhuhu…cabaran yg sangat mencabar. Tapi aku dah pilih jalan nieh. Aku kena jalankan tanggungjawab aku sepenuhnya. Aku cube jadi yg terbaik untuk freshies aku. Mungkin energy aku tak sampai tahap ‘high sugar’ yg biasa aku lakukan. Ntah kenapa…akhirnya selepas orientasi…aku dapat jawapannya! lega…

Anyway, our yellon netballers team win a first place lawan red team. And guess what, the coach is me! Hahahaha…Alhamdulillah rezeki..akhirnya kami dapat menyumbangkan pingat emas untuk Yellow. And berita yg sungguh mengejutka adalah kami mendapat tempat kedua utk persembahan freshies. Tapi takpe…ada udang disebaik cerita. Aku malas nak ulas banyak-banyak. Tapi yg penting dalam diri aku menyatakan bahawa YELLOW IS THE BEST!!! Congratulations for all yellow freshies!! I’m very proud of you.

Oh ya, pasal group aku plak…mungkin anak-anak aku semua nyer jenis yg kurang ‘active’ tapi mereka semua baik-baik Alhamdulillah. Aku happy bersama diorg walaupun hanya 4 hari sahaja. Cukup untuk aku mengenali diorg dengan lebih rapat. And the most important thing is, kami Multiracial dan kami UNITED!!! yeahh!!! Nie adalah sebahagian gmbr yg aku sempat tangkap waktu dalan latihan dalam kumpulan. Hidup Yellow 3!!!πŸ™‚

Diorang sangat sweet!! Thanks guys for giving me a wonderfull experience and memory. Untuk penilaian aku…aku telah gagal menjadi OC Mobile yg terbaek bagi diorang. InsyaAllah aku akan cube buat yg terbaik lepas nie. Ini janji aku. Tapi aku tak tau dari sudut penilaian HICOM…aku telah terpilih sebagai BEST OC MOBILE for YELLOW GROUP! Thanks for the compliment. Maybe this is one of the encouragement from the HICOM. Lagipun award nie diberikan pada OC-OC baru masuk. Rasenyer aku tak layak lagi…ramai lagi Groupmates OC Yellow aku yg layak. Walaubagaimanapun, aku bersyukur dengan rezeki tuhan. Syukran Ya Allah!!! Syukran!

Habis jer Orientasi MMU aku proceed pulak dengan orientasi Hostel. Kali nie bebudak nieh mmg sporting betol! Aku enjoy sangat ngan diorang. Thanks again for guys who give me such a wonderfull experience. This is some of the picture yg Fuaad sempat amek. Gambar aku tak ada. Hahaha…jahat tol Fuaad. Credit to him.πŸ™‚

Ini adalah kami dari SCC. Tengah berlatih untuk cheers kami yg akhirnya tak ditunjukkan pun!πŸ˜›

The orientation is such a wonderful experience for me and it is my pleasure to guide all the freshies whenever they are here. Thank you god for giving me the chance. WasalamπŸ™‚

~ by yakeshi on June 18, 2008.

Leave a Reply

 
